fot. Fot. wee dezign / shutterstock.com
Udostępnij:

Pojawiające się trendy w grach mobilnych: co czeka grających na smartfonach w 2024 roku?

W ostatnich latach liczba graczy rośnie na całym świecie, także i w Polsce. Według najnowszych badań aż 74,5% Polaków gra w gry wideo. Oczekiwania na kolejne lata wskazują, że do 2027 r. światowy rynek gier powinien rosnąć średnio o 12,1% rocznie. W 2024 r. przewidywany jest przychód o wartości 221,4 mld USD, natomiast w 2024 r. na całym świecie, w sektorze gier mobilnych powinno krążyć aż 242,7 miliardów dolarów.

Nie powinno więc nikogo dziwić, że tworzenie gier, zwłaszcza na platformy mobilne takie jak Spin City kasyno, stało się bardzo silną gałęzią branży technologicznej. Dzieje się tak dzięki rozwojowi technologii smartfonów i szerszemu ich przyjęciu przez graczy na całym świecie.

Czy chcesz dowiedzieć się więcej o rynku graczy i trendach w grach mobilnych? Jeśli tak, to zapraszamy do przeczytania naszego artykułu!

Trendy i strategie na rynku gier mobilnych

Rozwój gier na smartfony zaowocował znacznie większą skalowalnością dla branży gier, biorąc pod uwagę obecność użytkowników na tych urządzeniach. Biorąc pod uwagę miliardowe przychody i dużą siłę ekspansji, nawet duże platformy, takie jak Facebook i Instagram, które koncentrują się na interakcjach społecznych, zaczęły tworzyć gry mobilne.

W ten sposób firmy będące częścią Metaverse weszły w ten innowacyjny trend, aby zapewnić duże zróżnicowanie produktów. Oprócz oczywiście czerpania korzyści z angażujących gier w celu ulepszenia strategii reklamowych. W efekcie mamy do czynienia z szeregiem ciekawych rozwiązań, takich jak na przykład:

  • Generatywna sztuczna inteligencja w grach: dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji w najróżniejszych obszarach gry mobilne nie pozostają daleko w tyle. Szacuje się, że do produkcji nowych tytułów wykorzystywane będą narzędzia AI najnowszej generacji.
  • Gry na żądanie: zwane także grami w chmurze, umożliwiają granie w wiele tytułów na różnych urządzeniach. W tym sensie przykładami platform, które są już w chmurze, są GeForce Now firmy Nvidia i Xbox Cloud Gaming firmy Microsoft.
  • E-sport i gry profesjonalne: rośnie liczba turniejów opartych o gry rywalizacyjne (e-sportowe), a rozwój gier zaprojektowanych w tej niszy podąża za trendem. Gry z profesjonalnymi ligami i transmisje na żywo zyskują na popularności z miesiąca na miesiąc.
  • Gry w rzeczywistości wirtualnej i rzeczywistości rozszerzonej: to rodzaje interaktywnych doświadczeń, które na różne sposoby łączą elementy świata wirtualnego ze światem rzeczywistym. VR to technologia, która tworzy w pełni cyfrowe i wciągające środowisko, w którym użytkownicy mogą wchodzić w interakcje. AR łączy elementy świata rzeczywistego z nakładającymi się elementami wirtualnymi.
  • Gry i przeróbki gier retro: w ostatnich latach trend gier retro nabiera tempa, a kilka firm, takich jak Atari, chętnie wykorzystuje szansę ożywienia klasycznych tytułów dla nowego pokolenia graczy.

Rynek gier w Polsce i na całym świecie

Nie jest niczym nowym, że od początku pandemii Covid-19 procesy cyfryzacji i postęp technologiczny w krótkim czasie nabrały przyspieszenia obejmującego w normalnych warunkach okres kilku lat. Szczególnie w obliczu większej izolacji społecznej segment gier przeżył ekspansję, która nabrała jeszcze większego tempa.

Jak zaprezentowaliśmy wcześniej, populacja graczy w Polsce oznacza, że nasz kraj jest dużym konsumentem gier wideo, a ta statystyka pokazuje nam, jak obiecujący jest sektor mobilny w tym kraju. Obecnie Polska ten nie tylko korzysta z międzynarodowych platform i gier, ale także staje się siedzibą liczących się w branży firm tworzących gier na urządzenia mobilne, takie jak telefony komórkowe i tablety – bo o tym, że jesteśmy już teraz potęgą w grach wideo na komputery PC i konsole to nie trzeba już chyba nikomu mówić, nieprawdaż?

Biorąc pod uwagę, że smartfony stają się coraz potężniejsze i wydajniejsze, urządzenia te stały się zdolne do replikowania reprezentacji graficznych i animacji bez utraty jakości. Chociaż na rynku tworzenia gier mobilnych istnieje wiele możliwości, nadal istnieje pewien niedobór wykwalifikowanych specjalistów na wolne stanowiska pracy. Dlatego bardzo ważne jest istnienie zachęt podnoszących kwalifikacje zawodowe osób myślących o pracy w danym obszarze.

Trendy na rynku gier mobilnych

Teraz, gdy masz już przegląd rynku gier mobilnych, zobaczmy, które z trendów są już teraz na nim obecne i które będą nadal się umacniać:

Gry w chmurze

Gry w chmurze to technologia umożliwiająca strumieniowe przesyłanie gier ze zdalnych serwerów. Aby tak wielu użytkowników miało dostęp do tego samego serwera bez żadnych przerw w dostępności, niezwykle ważne jest, aby serwer był wydajny i doskonale odtwarzał obraz i dźwięk.

W tym modelu, działającym zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych, użytkownik wchodzi w interakcję z grą niezależnie od tego, czy ma lokalnie zainstalowane oprogramowanie, czy sprzęt. Zasadniczo gracze logują się do scentralizowanej usługi, która działa ze zdalnych serwerów w centrach danych na całym świecie. Nawet jeśli nie masz komputera ani tak wydajnego urządzenia, ten model umożliwia doskonały dostęp do gry bez dodatkowych inwestycji we własny sprzęt. Czyli ogromną zaletą gier w chmurze jest możliwość grania bez konieczności kupowania najnowocześniejszego komputera.

Ponadto gry w chmurze są również przeznaczone dla programistów, którzy mogą sprzedawać swoje gry jako usługę, zamiast zajmować się fizycznymi kopiami i plikami do pobrania.

Gry darmowe

Również bardzo dobrze znany i jeden z ulubionych modeli wśród graczy mobilnych, Free-to-play ma nieograniczony potencjał i może być pobrany przez użytkowników bez żadnych kosztów. W ten sposób gracze mogą wypróbować grę, zanim zdecydują, czy chcą wydać na nią pieniądze.

Aby zarabiać pieniądze, programiści wprowadzają zakupy w aplikacji pewnych przedmiotów, które pozwalają graczom osiągać lepsze wyniki lub szybciej pokonywać określone przeszkody. W większości gier mobilnych czynności wykonywane przez gracza są rejestrowane na samym urządzeniu lokalnym i zestawiane przed przesłaniem na serwer. Zapobiega to opóźnieniom w sieci, optymalizując tym samym wrażenia z gry.

Aby jeszcze bardziej usprawnić interakcję pomiędzy grą a graczem, model ten będzie ewoluował wraz z rozwojem technologii, takich jak rzeczywistość rozszerzona i 5G.

Granie i zarabianie

W tym modelu zamierzeniem jest, aby gracz zawsze produkował coś dla innych graczy, tworząc interesującą wartość dla wszystkich zaangażowanych w dany tytuł. Dlatego każdy jest nagradzany przedmiotami lub monetami w grze, a wszystko to w formacie cyfrowym. Po osiągnięciu określonego poziomu gry użytkownicy mogą wymieniać tę zawartość na kryptowaluty, a nawet tokenizowane zasoby na blockchainie.

Model Play-to-earn jest pod pewnymi względami bardzo podobny do Free-to-play, biorąc pod uwagę, że dostęp do gry nie wiąże się z żadnymi kosztami. Różnica polega właśnie na tym, że przychodzi moment, kiedy gracz musi zainwestować prawdziwe pieniądze, aby zacząć osiągać jakiś zysk w tym modelu gry.

 


Data publikacji: 1 marca 2024, 18:50
Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *