Marketing AI: W jaki sposób uczenie maszynowe rewolucjonizuje branżę

Digital marketing, czyli marketing cyfrowy to dziś bardzo istotna forma reklamy w sieci. Wykorzystywany jest obecnie przez wiele różnych branż, w których internet jest kluczowym kanałem w zakresie oferowania usług. Stosowany jest m.in. w branży e-commerce oraz w branży iGaming, gdzie kasyna online takie jak Mr Bet kasyno czerpią garściami z jego możliwości, reklamując swoją biblioteką gier hazardowych oraz ofertę bonusów i promocji, aby zachęcić jak największą liczbę graczy.

Marketing cyfrowy musi na bieżąco odpowiadać na oczekiwania klientów, dlatego jest to dziedzina, która nieustannie się rozwija. Każdego dnia zaskakuje powstawaniem nowych strategii oraz implementacją innowacji technologicznych. Najnowszym i najważniejszym dziś trendem oraz innowacją w zakresie marketingu internetowego jest niewątpliwie AI marketing. To nowoczesny marketing, który wykorzystuje potężne możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja w kwestii automatyzacji zadań i zwiększenia efektywności strategii marketingowych, tym samym ułatwiając i rewolucjonizując marketing.

Czym jednak dokładnie jest AI marketing, w jaki sposób jest obecnie wykorzystywany, jak prezentuje się jego przyszłości, czyli co może nam zaoferować w najbliższym czasie, i w końcu jak rewolucjonizuje całą branżę?

Czym jest AI marketing?

Jak sama nazwa wskazuje, marketing sztucznej inteligencji, to marketing, który funkcjonuje w oparciu o twór współczesnej technologii — Artificial Intelligence, czyli sztuczną inteligencję. Ta technika marketingowa wykorzystuje systemy sztucznej inteligencji do wykonywania wielu różnych działań w zakresie marketingu oraz podejmowania decyzji na podstawie zgromadzonych danych i ich wnikliwej analizie, tak aby zwiększyć skuteczność marketingowych działań.

Technologia, która stoi za sztuczną inteligencją, potrafi w dużym stopniu naśladować zachowania człowieka, a przy tym jest od niego o wiele bardziej wydajna, bo zwyczajnie się nie męczy i nie potrzebuje przerw. Co więcej, za sprawą uczenia maszynowego, AI nieustannie się rozwija, cały czas poszerzając swoją wiedzę i doskonaląc swoją efektywność. To sprawia, że AI umożliwia skuteczne zautomatyzowanie kluczowych czynności, takich jak:

  • analiza danych,
  • badanie trendów rynkowych,
  • analiza nastrojów,
  • tworzenie treści,
  • odpowiadanie na zapytania.

Dzięki temu AI może nie tylko znacząco ułatwić pracę marketerom i odciążyć ich z wykonywania wielu ciężkich i żmudnych zadań, ale może także pomóc w ulepszaniu strategii marketingowych i komunikacyjnych wobec klientów poprzez stosowanie zaawansowanych narzędzi i personalizacji. Wszystko to przekłada się na to, że marketerzy mogą w pełni skupić się na bardziej wymagających zadaniach, które wymagają aspektu ludzkiego, co sprawia, że cały zespół może pracować o wiele szybciej i sprawniej, zapewniający tym samym lepsze wyniki swoim klientom.

AI marketing w praktyce

Wpływ sztucznej inteligencji na digital marketing jest bardzo duży i wyraźny. AI wniosła do branży wiele innowacyjnych rozwiązań, które w dużym stopniu zrewolucjonizowały to, w jaki sposób funkcjonują współcześni marketerzy. Przede wszystkim dzięki sztucznej inteligencji możliwe jest jeszcze bardziej zaawansowane nasłuchiwanie mediów społecznościowych, tworzenie lepiej zoptymalizowanych treści, bardziej dogłębna analiza danych oraz oferowanie obsługi klienta 24/7.

Monitoring mediów społecznościowych

AI przenosi aspekt monitorowania mediów społecznościowych, w celu nasłuchiwania trendów i nastrojów klientów, na zupełnie wyższy, nieosiągalny do tej pory poziom. Algorytmy sztucznej inteligencji pozwalają bowiem na identyfikowanie i pozyskiwanie potężnej ilości najistotniejszych informacji z social mediów.

To sprawia, że marketerzy bez większego wysiłku mogą niemal zajrzeć w umysł klientów, co pozwala im przewidzieć kolejne ich ruchy i zaplanować odpowiednią strategię marketingową, która pozwoli osiągnąć zamierzone rezultaty.

Content Intelligence

Sztuczna inteligencja dała początek nowej dziedzinie marketingu, którą jest Content Intelligence. Dotyczy to zarządzania treścią zgodnie z rekomendacjami, jakie są dostarczane przez AI po wygenerowaniu i przetworzeniu zbiorów danych. Dzięki temu można przygotować niezwykle wartościowe i w pełni zoptymalizowane treści, które mogą przynieść wiele korzyści w zakresie reklamy i pozycjonowania. Co więcej, można też zlecić przygotowanie AI gotowych, zoptymalizowanych materiałów np. artykułów lub postów w social mediach.

Analiza danych

AI może przetwarzać potężna ilości danych w bardzo krótkim czasie, co sprawia, że analiza danych niezbędnych w marketingu przebiega dzięki niej błyskawicznie. Za sprawą sztucznej inteligencji marketerzy mają błyskawiczny dostęp do kluczowych informacji oraz zaawansowanego audytu w zakresie nastrojów wokół danej marki, co pozwala im na szybkie podejmowanie odpowiednich decyzji marketingowych.

Mogą więc bardzo szybko dostosowywać strategię marketingową do zmieniających się trendów na rynku, ustalać priorytety budżetowe w zależności od tego, które aspekty wymagają obecnie największej inwestycji oraz pogłębiać swoje relacje z klientami, niemal natychmiast odpowiadając na ich wymagania i oczekiwania.

Obsługa klienta

Nie da się ukryć, że chatboty AI to rewolucyjna rzecz w świecie marketingu. Dzięki nim klienci marki mają dostęp do wsparcia w czasie rzeczywistym przez całą dobę — nawet jeśli aktualnie nie jest dostępny nikt z „ludzkiego” supportu. Jest to genialne narzędzie, które pozwala budować wiarygodność marki oraz zaspokoić potrzeby klientów i utrzymać ich lojalność.

Przyszłość AI w marketingu

AI marketing z roku na roku coraz bardziej się rozwija. Jego przyszłość rysuje się w niezwykle jasnych barwach i wszystko wskazuje na to, że zostanie z nami już na stałe, bo jest coraz bardziej zaawansowany.

To, co czeka nas w przyszłości w zakresie ulepszeń AI marketingu to przede wszystkim jeszcze większe możliwości w zakresie szczegółowych analiz zachowań i nastrojów oraz personalizacji strategii marketingowych. AI będzie też przydatne dla marketerów w zakresie optymalizacji treści pod kątem wyszukiwania głosowego. Bez wątpienia możemy też liczyć na rozwój chatbotów, a co za tym idzie — jeszcze wyższy poziom obsługi klienta.

Kategorie
Artykuł

Leave a Reply

Powiązane

Ten artykuł jest dostępny tylko w zagraniczej odsłonie tego serwisu.